Heb je het goed geraden? De reclame die we bedoelen is de beroemde “Rolo snoepjes” reclame. Deze tv-reclame is een echte klassieker geworden en wordt nog steeds door velen herinnerd.
Rolo is een merk van ronde chocolaatjes met een karamelvulling, oorspronkelijk gemaakt door Mackintosh’s in 1937 en nu geproduceerd door Nestlé (behalve in de Verenigde Staten, waar de rechten in handen zijn van The Hershey Company). De reclame stond bekend om zijn pakkende slogan: “Bedenk goed, wat je met je laatste Rolo doet.”
De slogan benadrukte het belang van zorgvuldig kiezen aan wie je je laatste Rolo geeft, wat leidde tot leuke en soms ontroerende reclamespotjes. Deze boodschap resoneerde bij mensen van alle leeftijden en maakte de reclame onvergetelijk.
Rolo heeft sindsdien vele varianten ontwikkelt, zoals Rolo-koekjes, -ijs, -muffins, -verjaardagstaart, -toetjes, mini-Rolo’s, extra grote Rolo’s, Rolo-yoghurt, -milkshake en -paaseieren. Er was zelfs een Rolovariant van de McFlurry verkrijgbaar bij McDonald’s.
Dankzij de Rolo-reclame hebben we een unieke kijk gekregen op de kracht van marketing en de impact van een simpele maar doordachte slogan. Deel jouw herinneringen aan deze reclame en geniet met ons van deze nostalgische reis!