Bevindingen en Belangrijke Informatie:
Er waait echter een nieuwe wind in dit technologielandschap. Booths, een bekende supermarktketen in Noord-Engeland, ook wel de ‘Waitrose van het Noorden’ genoemd, heeft besloten om zelfscankassa’s vaarwel te zeggen en winkelen weer persoonlijker te maken. Op twee van hun vestigingen na, heeft Booths aangegeven dat zelfbediening niet past binnen hun concept.
Het management van de keten heeft duidelijk gemaakt dat, hoewel zelfscankassa’s efficiënt zijn, ze nooit het menselijke element en de warmte van persoonlijke service kunnen vervangen. Deze beslissing komt voort uit de overtuiging dat uitstekende klantenservice, geleverd door mensen, essentieel is.
Hoewel snelheid en autonomie gunstig zijn voor velen, brengen zelfscankassa’s ook problemen met zich mee. Technische storingen, barcodes die moeilijk te lezen zijn, verwarring over de juiste werkwijze en regelgeving rondom bepaalde producten, zoals alcohol, kunnen ervoor zorgen dat hulp toch noodzakelijk is. Om deze redenen heeft Booths zijn aanpak herzien.
Nigel Murray, de directeur van Booths, heeft duidelijk vastgesteld dat de charme van een echte glimlach en vriendelijkheid niet kunnen worden vervangen door een machine. Menselijk contact is iets dat merkbaar is tijdens het hele winkelproces, een waarde die Booths hoog in het vaandel houdt.
Voor veel mensen, met name zij die alleen wonen, vormen de sociale interacties tijdens het winkelen een groot deel van hun dagelijkse sociale contacten. Booths beschouwt het behouden van deze waardevolle momenten als een sociale verantwoordelijkheid.
Booths, een familiebedrijf opgericht in 1847, is altijd trouw gebleven aan hun filosofie om de beste producten aan te bieden met behulp van uitstekend personeel. De keten wil klanten blijven verrassen met een warm welkom en persoonlijke service. Dit bedrijfsbeleid wordt versterkt door de positieve feedback van klanten en is een eerbetoon aan hun rijke geschiedenis.
Alleen de vestigingen in Windermere en Keswick, populaire toeristische locaties, behouden zelfscankassa’s om drukte aan te kunnen. Buiten deze uitzonderingen blijft Booths trouw aan het persoonlijke contact tussen medewerkers en klanten. Deze beslissing zou weleens een trend kunnen zetten in de retailindustrie; een trend waar gastvrijheid het wint van automatisering.
Wat vind jij van deze ontwikkeling? Is terugkeren naar oudere methoden een goede zet, of zouden supermarkten juist moeten investeren in de nieuwste technologieën om klanten beter van dienst te zijn? Voor meer informatie over Booths, hun beslissingen en winkelbeleid, kun je terecht op https://www.booths.co.uk/.