Moeder vertelt: uit restaurant gezet vanwege luidruchtige kinderen

Niet welkom

Rozemarijn en haar familie voelden zich al snel ongewenst in het restaurant. “Ook de bediening leek geen zin in onze kinderen te hebben. Zelfs nadat wij een dure fles wijn van 95 euro hadden besteld, wilden ze geen speciaal gerechtje voor de kinderen maken. ‘Nee, dat doen we hier niet. Ze kunnen iets van de kaart kiezen.’ We hebben dat uiteindelijk gedaan, maar onze meiden vonden het niet lekker en begonnen te huilen.”

De ouders deden hun best om de kinderen stil te krijgen, maar dat lukte niet. “Eerst was het gehuil, dan geschreeuw, en daarna rolden ze over de grond. Geen enkel trucje werkte. Pieter-Paul ging met hen naar de gang, en ik probeerde nogmaals om friet te bestellen. Wat er toen gebeurde, was ongelooflijk… ‘Mevrouw, andere gasten hebben last van uw kinderen. We hebben uw rekening klaar. U kunt de rest van het eten en de wijn meenemen,’ zei een kelner bot. Ik gooide het geld op tafel, stopte de dure fles wijn in mijn tas, en verliet boos het restaurant.”

Excuses van het restaurant

De volgende ochtend werd Rozemarijn gebeld door het restaurant, met excuses. “De eigenaar vertelde dat hij had gehoord wat er was gebeurd van zijn personeel. Hij zei dat meerdere gasten over onze kinderen hadden geklaagd, maar dat we nooit zomaar het restaurant uitgezet hadden mogen worden. Hij gaf ons het geld voor het eten en de wijn terug, en bood ons een diner voor twee aan. Dit vonden we heel netjes en correct van hem.”